بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

19 March 2012

Si Pemerhati Mematikan Diri


aduh, terasa bosan dengan semua ni, aku muak !..jelik !.. nasib si blog jadi medan aku curahkan isi hati.melihat perlakuan insan sekeliling, aku terasa sakit.. YE ! APA HAK AKU? ..aku tahu, tapi malangnya aku ada mata, dan setiap kali aku muak, mulut aku akan melafazkan ayat2 yang aku sendiri tak mampu kawal, rendahnya nilai diri aku, pantas membuat tafsiran sendiri.

jadi untuk terus elak aku dari kerap kali buat dosa kering, baik aku diam, kau jadi pemerhati saja fida, lebih baik, dari teus mengata. Aku perhatikan hidup ni ada Karma, hari ni kau mengata orang, tiba2 esok lusa, kau buat benda yg sama, kau mungkin tak perasan, tapi bagi sang pemerhati macam aku, aku jadi muak, MUAK !

hari hari esok, perlakuan sang manusia akan terus berjalan tanpa dia sendiri sedar, mungkin pemerhati macam aku saja yang akan perasan bertapa ' cartoon ' nya dia.. Ye, aku kasihan dengan kau, jadi biar aku matikan diri dari teus ketawa mengejek.. aku tahu dan aku sedar, AKU BUKAN BAGUS SANGAT, BUKAN MANUSIA YG BAIK SANGAT..tapi setidaknya aku tak jadi manusia yg acap kali mengata orang, tanpa sedari mengulangi nya sendiri, hah ! hidup macam bola, pusing2 tetap sama..

sudahlah, terima kasih blog, kau jadi kawan aku berperang dengan emosi sendiri ! tapi lebih baik dari aku terus nampak jelas kesalahan manusia lain yg hanya sebesar anak kuman, dari buta sampai tak perasan kesalahan sebesar bapak gajah yg aku buat sendiri, ADA FAHAM?

moral of the story : berhenti terus mengata orang sebab kau yg suka mengata orang akan buat / buat lebih teruk dari orang yg kau kata tu


p/s : maaf, aku bukan budak sastera, dan aku tiada latar belakang sastera, ayat aku mungkin tonggang terbalik, sampai buat korang ketawa tertonggeng.

0 pot pet pot pet ( komen kat sini ! ):

Post a Comment