بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

07 March 2012

ciri ciri lelaki yang perempuan suka

1) pandai buat lawak
para gadis ni senang tertarik dengan pak pak lawak, sebab lelaki spesis macam ni pandai buat perempuan rasa happy dan sentiasa tersenyum setiap kali keluar sama2, so tak la rasa stress setiap kali jumpa :)



2) hormat orang yang lebih tua
selalu lelaki suka bila perempuan pandai & tahu hormat orang tua especially mak ayah dia, same goes to perempuan, perempuan suka kalau lelaki pun tahu cara cara nak hormat orang tua, baru senang nak pikat & ambil hati mak ayah mentua. Kalau da dapat restu, yakni mak ayah mentua sayang kita, baru la senang nak dapat restu sekaligus bahagia sepanjang hayat, wahhhhh :")

( gambar ihsan dari pakcik google )

3) tidak ego
lelaki yang ego ni adalah spesis lelaki yang paling perempuan menyampah, memang la para gadis pun ada ego, tapi rasanya, lelaki lagi kuat kot, I'm not saying this because I am a girl, but I think it was fact, mesti ramai perempuan yang setuju, adakala nya lelaki ni tahu dia yang salah, tapi disebabkan ego lagi keras dari iceberg yang kapal titanic tu langgar, makanya dia tak kan mengaku salah, so jauhkan lah sifat ego melampau ni.
4) tidak berkira
tak berkira ? kira apa ? weheeee, maksudnya lelaki tu tak kedekut. Bayangkan kata kan lah si gadis ni mintak tolong beli choki choki yang harga 20 sen 1 tu, lepas tu boleh pula yang si lelaki tu klim 20 sen, tak ke berkira namanya tu..tu memang spesis lelaki yang nak kena hempuk.

5) sweet & romantik
lelaki yang sweet talker ni kadang comel juga, tapi kalau terlebih sweet, ada potensi nak jadi mamat si kaki mengayat / playboy. Tapi lelaki spesis ni la lelaki yang paling senang buat perempuan cair & tertarik. Tapi tak semesti nya lelaki yang tak pandai bagi ayat2 sweet tu tak ada hati, maybe dorang tak pandai nak tunjuk rasa sayang :)



6) hormat, memahami, & tidak mengongkong
lelaki yang hormat perempuan akan senang nak faham perangai perempuan tu sendiri. Dengan rasa hormat, lelaki tak kan suka hati atau senang senang nak memaksa perempuan, perempuan ni tak suka kena desak. Perempuan lagi suka kalu lelaki dapat faham sensitiviti dia, Almaklumlah jiwa kami lembut :") Jangan sesekali jadi lelaki yang suka mengongkong, buat tu tak boleh, ni tak boleh, keluar sana tak boleh, sini tak boleh, kawan dengan orang ni tak boleh, orang tu boleh, ada jela tak kena, NO NO NO, okay.



7) suka kanak kanak
laki yang suka kanak kanak ni nampak jelas perwatakan penyayang dia, tahu tak laki nampak comel bila bawak budak kecil jalan2, laki yang pegang baby pun nampak sangat comel !.



8) tidak panas baran
okay ini paling kena jaga, panas baran, sangat tak digemari oleh kaum hawa. Orang yang panas baran ni kadang kadang tak boleh kontrol diri sendiri, sampai mungkin tak endah perasaan orang lain. Lelaki macam ni adalah lelaki yang paling perempuan benci, lelaki yang lebih tenang dan cool, nampak lebih macho di mata perempuan.



9) caring & alert !
Lelaki yang caring akan buat perempuan rasa diri dia sangat disayangi dan dihargai. Ambil berat hal pasangan, sentiasa alert dengan tarikh tarikh penting, & selalu ada dengan pasangan. Walau busy macam mana pun, just text a few message pun dah cukup buat perempuan rasa yang lelaki tu ada dengan dia.


10) mesti ada IMAN wahai para lelaki
ni yang paling penting, seorang lelaki tu kena ada asas agama yang kukuh. Almaklumlah lelaki akan bakal jadi pemimpin keluarga, pembimbing isteri dan anak, sekaligus imam buat keluarga :) Alunan ayat Al-Quran yang dilafaz oleh si lelaki dah cukup merdu untuk pendengaran seorang perempuan. Perfect iman, perfect lah family. Tahu tak waktu bila lelaki nampak sangat comel, macho, manis, suci, ahaaa, time ambil wuduk, dengan muka yang basah dengan air wuduk !



_________________________________________________

ini mungkin pendapat sesetengah perempuan, mungkin setiap perempuan ada pandangan tersendiri, tapi yang penting, tak perlu wajah sempurna, handsome, comel, macam Leonardo D Caprio, cukup lah kalau dia ada budi pekerti yang baik, tanggungjawab tu penting, bukan saja untuk diri sendiri, tapi juga untuk keluara yang bakal dibina :)

SEKIAN


p/s : matang betul post aku kali ni :P

0 pot pet pot pet ( komen kat sini ! ):

Post a Comment